بیشک نقش تلفن همراه، بعنوان یکی از ارکان اصلی ارتباطات در دنیای امروز انکار ناپذیر بوده و پیام کوتاه (پیامک) به صورت عامیانه SMS ، محبوبترین و متداولترین سرویس تلفن همراه در سراسر جهان محسوب میگردد.
SMS مخفف Short Message System (به معنای سیستم ارسال و دریافت پیامهای متنی کوتاه) می باشد . در حالی در میان مشتریان اپراتورهای تلفن همراه سراسر جهان بصورت گسترده مورد استفاده قرار میگیرد که سهم آن در استراتژیهای سازمانی و بازاریابی با سرعت بالایی در حال افزایش است. هر روزه، سازمانهای بیشتری مزایای استفاده از SMS را درک مینمایند و آن را بعنوان یک رسانه جدید در استراتژی بازاریابی کنونی خود وارد میکنند. دلیل این افزایش استفاده آشکار است، SMS رسانهای مقرون به صرفه و با درصد تاثیر گذاری بالاست که میتواند به جذب و نگهداری مشتریان، فروش و ارائه محصولات، ارائه آخرین دستاوردها و خدمات جدید به مشتریان و همچنین تقویت جایگاه نشان تجاری (Brand) کمک شایانی بنماید.
علیرغم پیدایش سرویسهای جدیدتر بر روی شبکه موبایل، کماکان SMS با انعطاف پذیری و کاربردهای راه به گسترش خود در بازاری که روزانه توسط انواع رسانهها بمباران میشود، بعنوان ابزاری موفق هر روز جایگاهی مستحکمتر پیدا میکند. SMS ابزار ارتباطی قدرتمندی است که بصورت خصوصی و فوری با مخاطب ارتباط برقرار میکند، مخاطبی که طبق معیارهای شما انتخاب شده است.
در عصر رقابتی امروز، SMS Marketing یا بازاریابی از طریق پیام کوتاه بعلت استفاده از ویژگیهای فوق، تبدیل به یک ابزار ارزشمند به منظور ایجاد مزیت رقابتی برای بنگاههای اقتصادی گردیده است. با توجه به این موضوع که در کشور ما در حال حاضر هیچ سازمانی از منظر نظری و علمی به مقوله ذکر شده نگاه نکرده و تنها بصورت مقطعی و ناقص از ابزار SMS بمنظور بازاریابی بهره جسته است، تحت شرایطی که یک سازمان بصورت جامع و کامل و در قالب استراتژی بازاریابی برای جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان کنونی به مقوله SMS مارکتینگ نگاه کند قطعاً میتواند یکی از پیشگامان این امر در سطح کشور قلمداد شود.
سامانه پیامک شهر با در اختیار داشتن بستر نرم افزاری و سخت افزاری مناسب این امکان را برای شرکتها، سازمان ها و برندهای تجاری معتبر فراهم نموده است تا بتوانند به صورت موردی و یا دوره ای بدون نیاز به دسترسی به سامانه، صرف زمان و یا داشتن دانش فنی، پیام های اطلاع رسانی، تجاری و تبلیغاتی را به مخاطبان مورد نظر خود در محدوده جغرافیایی و یا گروه خاصی از مشاغل ارسال نمایند.