سوالات متداول عمومی

خیر، دریافت پیامک برای همه مشتریان رایگان است.

خیر، این سامانه کاملاً تحت وب بوده و نیاز به نصب هیچ نرم افزاری روی سیستم عامل ندارد، تنها نیاز به اینترنت و یک مرورگر به روز شده (فایرفاکس، اینترنت اکسپلورر، اوپرا و… )  دارید.

– در صورتی که مرورگر (Browser) شما قدیمی است آن را حتما به روز کنید.

خیر گزارش تحویل (Delivery) رایگان بوده و با یک درخواست از طریق بخش پشتیبانی قابل فعال شدن می باشد.

بله از طریق هر اینترنتی، حتی GPRS (اینترنت از طریق سیم کارت تلفن همراه) میتوانید از این سامانه استفاده نمایید. سرعت ارسال پیامک هیچ ارتباطی با سرعت اینترنت ندارد. چرا که ارسال پیامک توسط سرور ما انجام خواهد شد.

سرعت ارسال پیامک در این سامانه بسته به شرایط (ترافیک خطوط و صف مخابرات) بین ۳۰ تا ۵۰ پیامک در هر ثانیه می باشد. (۱۸۰۰ تا ۳۰۰۰ پیامک در دقیقه)

GSM Modem یک قطعه سخت افزاری است که با قرار دادن سیم کارت داخل آن به کمک یک نرم افزار میتواند از سیم کارت پیامک ارسال کند ، معایب این روش به شرح زیر است:
۱٫ در این روش سرعت بسیار پایین ( ۵ الی ۱۰ پیامک در دقیقه ) بوده که در مقایسه با خطوط مجازی این سامانه ۳۰۰ برابر کند تر است!
۲٫ به دلیل استفاده از سیم کارت در هنگام ارسال شماره موبایل به جای خطوط مجازی ۱۰۰۰ یا ۳۰۰۰ نمایش داده می شود.
۳٫ این روش نیاز به حضور قطعه فیزیکی برای ارسال دارد ، در صورتی که سامانه از هر نقطه جهان قابل دسترسی است.
۴٫ نرم افزار هایی که از این روش استفاده می کنند قابل به روز رسانی نیستند .
۵٫ امکانات این گونه نرم افزار ها بسیار کم بوده و حتی امکان استفاده از بانک شماره موبایل در آن وجود ندارد.
۶٫ عدم پشتیبانی آنلاین و غیر حضوری یکی دیگر از نواقص این روش می باشد.
این روش هیچ مزیتی نسبت به سامانه پیام کوتاه ندارد.

بله. از آنجاییکه سرور ما در ایران و دیتاسنتر سروش می باشد امکان استفاده از سامانه به صورت “اینترانت ملی” امکان پذیر است.
این امکان برای مدارس و موسساتی که از شبکه ملی استفاده می کنند بسیار کاربردی است.
برای استفاده از سامانه از طریق اینترانت کافیست از آی پی ۸۷٫۱۰۷٫۱۲۱٫۵۱ استفاده نمایید.

در صورتی که حساب شما منفی باشد، بدان معنی است هنوز هزینه پنل کاربری را پرداخت نکرده اید. برای اینکار از طریق بخش شارژ حساب اقدام به شارژ نمایید. هزینه پرداخت شده تا مثبت شدن حساب هزینه پنل کاربری است و پس از آن هر شارژی انجام شود،  شارژ  به حساب شما اضافه خواهد شد.

این مشکل معمولا از سمت درگاه بانک می باشد. امکان دارد این اتفاق در طول روز بارها پیش آید. در صورت ادامه، این مشکل از طریق کارت به کارت واریز را انجام داده و کد رهگیری را در بخش درج فیش واریزی ثبت نمایید.

این امر به دلیل افزایش مسائل امنیتی قرار داده نشده است. همانند سیستم های اینترنت بانک که قادر به ذخیره رمز نیستید.

بله شما می توانید علاوه بر شماره های موجود در پنل یک یا چند شماره دلخواه با پیش شماره مورد نظر خریداری بفرمایید.
از لحاظ فنی شماره های ۱۰۰۰ قابلیت انتخاب کامل دارند. یعنی شما می توانید ۱۰ رقم بعد از شماره ۱۰۰۰ را به شکل ۱۰۰۰XXXXXXXXXX به صورت دلخواه انتخاب نمایید (مثلا شماره ۱۰۰۰۹۱۲۱۲۳۴۵۶۷). در مورد شماره های ۳۰۰۰ می توانید ۶ رقم آخر را به دلخواه انتخاب نمایید ۳۰۰۰NNNNXXXXXX (مثلا ۳۰۰۰۴۶۵۷۳۳۲۲۱۱) که (NNNN (4657 سر شماره شرکت بوده و قابل انتخاب نیست.

هیچ محدودیت و حداقلی برای شارژ حساب وجود ندارد. شما می توانید به هر میزان دلخواه پنل کاربری خود را شارژ نمایید.

خیر اعتبار ریالی یا عددی موجود در پنل شما هیچ گاه سوخت نمی شود و در صورت تمدید پنل در سالهای آتی شارژ موجود نیز تمدید خواهد شد.

روش شارژ حساب در این نرم افزار به دو صورت می باشد : ۱- شارژ آنلاین ۲-واریز به حساب
برای شارژ آنلاین نیاز به کارت عابر بانک و فعال بودن کد دوم دارید. پس از پرداخت توسط این روش سامانه به صورت خودکار شارژ می گردد.
در صورت واریز به حساب یا انتقال وجه توسط روش کارت به کارت شما می بایست وارد سامانه شده و پس از ورود به قسمت شارژ حساب بخش درج فیش واریزی را انتخاب فرمایید. کارشناسان پس از چک کردن واریز شما آن را تایید کرده و سامانه شارژ خواهد شد.

استعلام و ثبت شماره به دلیل اینکه از طریق خود اپراتور انجام می گردد بسته به اوپراتور ۱۰۰۰ یا ۳۰۰۰ متفاوت می باشد. معمولا خطوط ۳۰۰۰ ظرف یک ساعت و خطوط ۱۰۰۰ حدودا ۲۴ ساعت بعد ثبت و فعال می گردند. بنابراین پس از پرداخت ممکن است تا ۲۴ ساعت ثبت شماره زمان نیاز داشته باشد. همچنین در جریان باشید که پس از سفارش شماره هزینه ی خط از حساب شما کسر می گردد.

قبل از هرچیز در صفحه اول پنل کاربری در بالای صفحه بر روی گزینه “تعرفه”  کلیک نمایید تا تعرفه فعال خود را مشاهده کنید. در این بخش ملاحظه می کنید که تعرفه ارسال از خطوط ۱۰۰۰ با خطوط دیگر (مانند ۳۰۰۰ ،۲۰۰۰ ، ۵۰۰۰) متفاوت است. بنابراین در هنگام ارسال دقت نمایید با کدام خط ارسال می کنید.
همچنین دقت بفرمایید در برخی از خطوط ضریبی برای شماره های ایرانسل در نظر گرفته شده که این قضیه نیز در تعرفه ارسال شما تاثیر گذار خواهد بود.
نکته آخر اینکه دقت نمایید که در هنگام ارسال پیامک شما چند بخش بوده است. اگر شما یک پیامک ۳ بخشی ارسال نمایید هزینه ارسال شما ۳ برابر خواهد شد.
استاندارد پیامک ۱ بخشی برای حروف فارسی ۷۰ حرف و برای حروف لاتین ۱۶۰ حرف می باشد. در صورتی که تعدا حروف بیشتر از این تعداد شود تعداد بخش ها به تناسب افزایش می یابد.

یعنی پیامک از طرف ما به به مخابرات ارسال شده است. اینکه دقیقا به گوشی مخاطب رسیده یا خیر پس از کلیک بر روی گزینه “به روز نمایی گزارش تحویل ” قابل استعلام است. اگر در بخش گزارشات ارسالی این گزینه را ندارید از طریق بخش پشتیبانی درخواست فعال سازی این بخش را ارسال نمایید.

پیامک های ارسال نشده را باید به دو گروه تقسیم کرد: پیامک هایی که به هر نحوی ارسال نشده اند و پیامک هایی که ارسال شده اند ولی Deliver نشده اند.
مثلا اگر یک شماره موبایل غلط باشد یا برای مدت زیادی خاموش باشد، یا از طرف مخابرات به درخواست خودش دریافت پیامکش مسدود شده باشد، یا به دلیل قطعی مخابرات پیامک ارسال نشود، هزینه باز خواهد گشت. ولی در مواردی هم ممکن است پیامک به مخابرات رسیده باشد ولی به دلیل عدم در دسترس بودن یا مشکلات آنتن های مخابراتی پیامک تحویل گوشی نشده باشد. این هزینه از سمت مخابرات برگردانده نخواهد شد. به تبع شرکت هم قادر به بازگرداندن چنین هزینه ای نخواهد بود.

بر روی هر پنل ممکن است چند شماره عمومی ( اشتراکی ) و یک یا چند شماره اختصاصی در اختیار شما قرار داده شده باشد. باید دقت بفرمایید که فقط شماره های اختصاصی هستند که دریافت دارند.
در صورتی که هیچ یک از شماره های شما اختصاصی نیستند می توانید یک یا چند شماره اختصاصی دلخواه جهت ارسال و دریافت خریداری نمایید.

کار منشی پیامک این است که در صورتی که یک پیامک به سامانه ارسال شد عینا متنی که شما تعیین کرده اید بدون هیچ شرطی برای مخاطب ارسال گردد. اگر می خواهید برای منشی شرط بگذارید یا آن را به گونه دلخواهی تنظیم کنید باید از بخش “تحلیل گر پیامک ” استفاده فرمایید.

خطوط عمومی خطوط معمولا خطوط رندی هستند که توسط ما از اوپراتور مربوطه خریداری شده و جهت رفاه حال کاربران به صورت امانی در سامانه قرار داده شده است. از آنجایی که این خطوط به نام شرکت هستند و مسئولیت تمامی ارسال هایی که از این خطوط صورت می پذیرد مستقیما برعهده شرکت می باشد، تمامی پیامک های ارسالی از این خطوط قبل از ارسال باید توسط ما تایید شوند. بنابراین ما این خطوط را فقط در بخش های ارسال منطقه ای، ارسال انبوه و ارسال به کد پستی قرار داده ایم. چرا که این بخش ها توسط ما تایید می شوند.

خیر. خطوط عمومی ماهیتا عمومی نیستند. بلکه یک شماره است که به صورت اختصاصی توسط ما خریداری شده و به چندین کاربر تخصیص داده شده و با این کار به اشتراک گذاشته شده است. به همین دلیل این شماره عمومی یا اشتراکی نامیده می شود.

همانطور که توضیح داده شد، مسئولیت کلیه ارسال ها از این خطوط بر عهده ماست. بنابراین هر پیامکی که احساس شود مشکلی برای این خطوط ایجاد کند از طرف ما تایید نخواهد شد. به عنوان مثال : پیامک های پزشکی و درمانی، تبلیغات لاغری، تورهای خارج از کشور، ارز، سهام و وام های بانکی، فروش قطعات زمین، آپارتمان و املاک و….

تمامی ارسال هایی که از بخش ارسال منطقه ای-هدفمند انجام می شود چه از خط اختصاصی چه از خط عمومی توسط ما تایید می شود. بنابراین ممکن است تا چند دقیقه زمان ببرد تا تایید انجام شود